3 alternatives fàcils al plàstic

Vull reduir el meu consum de plàstics d’un sol ús. Amb plàstics d’un sol ús em refereixo a coses com ara coberts o gots de plàstic, embolcalls, bosses de plàstic… És a dir, tots aquells productes que estiguin fets amb plàstic i s’hagin de llençar poc temps després de ser utilitzats. És evident que són una mala opció, sobretot pel planeta, però també sovint per la nostra butxaca.

El que m’està costant més és tot això dels envasos del menjar. Al súper tot ve amb bosses, safates, adhesius… És impossible! Estic intentant acostumar-me a comprar en mercats o botigues de barri utilitzant bosses de tela o bosses de plàstic que ja tinc per casa, però encara no domino el tema.

Avui us ensenyo tres productes que vaig comprar per internet a Sinplástico, una cooperativa petita de Bilbao, que són fantàstiques alternatives al plàstic.

dsc_0112

dsc_0113

  • Maquineta d’afaitar (10.90 ) i 10 fulles de recanvi (1.20 €). Normalment utilitzo una depiladora elèctrica per depilar-me, però va bé tenir una opció indolora i ràpida per algunes ocasions. Al contrari que les maquinetes de plàstic, aquesta, de llautó, sembla que pot durar per molts anys. Crec que les fulles no es poden reciclar, però no n’estic del tot segura. En qualsevol cas, és molt més econòmic i molt més sostenible que comprar maquinetes d’afeitar de “usar y tirar”. Al principi em feia una mica de por, però anant amb compte i amb una mica de pràctica em va perfecte!

dsc_0109

  • Raspalls vegetals per rentar plats (2 €). Vaig comprar un raspall com aquest amb una maneta de fusta i metall en un súper d’Alemanya i necessitava recanvis. Una molt bona alternativa a les esponges de plàstic, que no es poden reciclar.
  • Esponja de luffa (4.20 ). La luffa és un vegetal de la família del carbassó. És biodegradable i es pot compostar. A més, segons la web, “se obtiene en cultivos realizados en pequeñas fincas (son por tanto cultivos no extensivos), ubicadas cerca unas de otras, así como del propio centro de tratamiento y preparación final, en la provincia de Pontevedra”. Està pensada per rentar plats, però jo l’estic utilitzant per rentar el bany i de moment va bé.

dsc_0107

I això és tot! La propera vegada que hagueu de canviar alguna esponja o maquineta d’afaitar, ja sabeu que teniu aquestes opcions  🙂

Quines alternatives al plàstic d’un sol ús em recomaneu, vosaltres? Teniu algun truc per comprar menjar amb menys envasos? Comenteu i expliqueu-m’ho!  ❤

Deixa un comentari

